Minnen från det gamla året


Så har jag nu lämnat det gamla året och det känns bra. Vad som kommer att hända under 2011 vet ingen och tur är det. Jag vill alltid summera det gamla året innan jag lägger upp en ny strategi för det nya året. Jag åt lunch med min syster häromdagen och konstaterade att det har varit ett händelserikt år.


Orbaden Spa & Konferens

Förutom jobbet hände det trevliga saker under semestern bl a en resa till Orbaden Spa&Konferens. Vi systrar och våra barn, tjejligan som vi även kallas, var där under tre dagar och myste i Spaavdelningen, på badstranden samt njöt av den goda maten. Alla verkade trivas, trots ålderskillnaden.


Beachen på Orbaden




Frida, från restaurangen hade vi denna fina utsikt


EASTBOURNE I ENGLAND
I slutet av augusti förverkligade jag en dröm som jag länge har funderat över. Jag åkte på en 50+ språkkurs till England i tre veckor. Det bästa jag gjort på länge. Att töja på sina egna gränser och gå utanför sin egen komfortzon, det kändes riktigt bra! Det svåraste var innan resan, vilka hinder skulle jag möta? Men det var inte svårt. Jag mötte så många trevliga människor som var där av olika anledningar, men språket var givetvis det viktigaste.
Det svåraste var att bestämma sig. Slutligen tog jag chansen och det är absolut det bästa jag gjort. Jag bodde i familj och gick som en tonåring i huset. Frukost och middag blev serverad utan att jag lyfte ett finger. Dagarna fylldes med studier och utflykter, allt för att lära känna kulturen.


Strandpromenaden i Eastbourne



Afternoon tea the first day at the pier

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Åh va fint mamma! Verkligen jättebra:)

2011-01-02 @ 22:50:02
URL: http://jeanettessocker.wordpress.com/
Postat av: Michael

Trevlig blogg med fina bilder. "Väntsalen" i Lingbo gillade jag.



God fortsättningen på dig Eva.

2011-01-03 @ 11:25:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0